Recept van Laura – chia pudding

Mmmmm… Chia pudding!

Dit recept is zo makkelijk en snel klaar! Het enige wat wel vereist is, is wat voorwerk.
Het chia zaad heeft namelijk minimaal 4 uur nodig om te wellen, vandaar dat je dit de avond van te voren al moet maken. Dit ontbijtje vult goed, en je kunt eindeloos variëren met de extra’s.

Je hebt nodig:
1 banaan
150 ml amandelmelk
2 el chia zaad
(optioneel: kaneel, honing, rood fruit, andere toppings)

Doe de banaan en amandelmelk in de blender en mix tot een romig geheel. Doe hier de chia zaadjes bij en roer het goed door, zet het apart in de koelkast. Doordat de zaadjes gaan wellen, verandert het in een soort van pudding! Haal wat rood fruit uit de diepvries en zet dit in de koelkast. De volgende ochtend is het rode fruit ontdooid – en klaar om gemixt te worden. Voeg er (als je wilt) een lepeltje honing en een snufje kaneel aan toe en doe dit op je chia pudding. Klaar is je heerlijke ontbijt!

Op de foto heb ik een pudding met meerdere laagjes gemaakt: te beginnen met een bodempje chia pudding, lijnzaad, amandelen, weer een laagje pudding, rood fruit en wat rozijnen on top.

This is a good way to start your day 😉

chia diepvriesfruit

Advertenties

Mode Voer – supermarktfashion

In de categorie ‘Mode Voer’ plaats ik inspirerende food-art beelden, van hapklare mode items tot kunstige haute couture foods. Culinary couture dus. Dit keer mode items die om op te eten zijn: Lait de Coco van Chanel, uit de “Supermarket”-collectie herfst/winter 2014.

Chanel Lait de Coco 1 Chanel Lait de Coco 2

Chanel food 3

Chanel Lait de Coco 3

 

Recept van Laura – havermout-banaan pannenkoekjes

pancake2DSVL

Eén van de eerste recepten die ik uitprobeerde toen ik besloot tarwevrij te gaan eten, was het pannenkoekje van banaan en havermout. Heel makkelijk te maken en bovendien smaakt het overheerlijk – het verveelt nooit doordat je elke keer weer een andere topping kan kiezen. Ook fijn: ik maak altijd een paar stuks extra voor de volgende dag. Op die manier hou ik wat extra tijd over in de ochtend.

Wat heb je nodig? Voor 6 a 7 pannenkoekjes gebruik ik 140 gram havermout, 1 ei, 1 banaan, een theelepel bakpoeder en 125 ml amandelmelk. Mix dit allemaal in de blender en laat het even staan voor een kwartier – zo kan de havermout iets uitzetten.

Doe een klein beetje kokosolie in een pan en giet met behulp van een jus-lepel het havermoutmensgel in de pan. Zet het vuur laag en doe een deksel op de pan. Na twee minuten, wanneer het pannenkoekje een redelijk vaste vorm heeft aangenomen, draai ik het pannenkoekje om en bak het nog een minuut. Bak zo één voor één je pancake, ze zijn heerlijk om warm te eten maar afgekoeld doen ze het ook erg goed. Kies zelf een topping (denk aan vers fruit, pindakaas, ongezoete jam, gojibessen en ga zo maar door) en geniet van jouw healthy havermout-banaan pannenkoekjes.

pancake1DSVL