#30dagenzonderalcohol – de laatste loodjes

alcohol

Nog maar drie dagen en dan ‘mag’ ik weer drinken. Het laatste alcohol-vrije weekend heb ik net achter de rug, en ook dit weekend is mij prima bevallen. Afgelopen vrijdag had ik een afscheidsborrel van een collega. Normaal gesproken zou ik van te voren kijken of ik met het openbaar vervoer zou kunnen gaan zodat ik in ieder geval mijn wijntje kan drinken, nu hoefde dat uiteraard niet. En met die sneeuw zat ik gelukkig droog en veilig in mijn auto.

Op zaterdag had ik een feestje, wat voor mij eigenlijk een beproeving zou zijn: ga ik het gezellig hebben met water? Nou echt wel! Wel heb ik mijn water in een wijnglas geschonken (dat voelde wel zo vertrouwd), maar toen de act van die avond aantrad (Def Rhymz was ingehuurd om te komen ‘zingen’), had ik wel behoefte aan dat wijntje. Want met water losgaan op Def Rhymz is onbegonnen werk, nee, om zijn optreden te waarderen is er echt alcohol nodig!

Na vier weken kan ik in ieder geval wel zeggen dat de behoefte naar drank redelijk is weggeëbd. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik nooit meer een glas wijn zal drinken, maar een leuke avond hangt niet af van de hoeveelheid wijn die je hebt gedronken. Nee, de sfeermaker is juist het gezelschap waar je mee bent. Je mag wel genieten van een drankje, maar beter is dat je geniet van elkaar!

4 gedachtes over “#30dagenzonderalcohol – de laatste loodjes

  1. Danielle zegt:

    Wat goed!!

    Ik drink al jaren weinig tot niets maar vind het altijd knap als mensen er “ineens” mee stoppen. Ik weet namelijk hoeveel “druk” er soms op kan liggen om toch maar even een glaasje te pakken zodat je van het gezeur af bent..

    Like

Plaats een reactie